Body Materials. El cos i el seu doble. Laboratori amb Compagnie Juste Après.

Del 12 al 14.11.2019 | De 17 a 19 hores | Institut del Teatre (Barcelona) | Mira-ho al mapa | INSCRIPCIONS |

Informació i inscripcions aquí

 

La directora i titellaire francesa Carine Gualdaroni, diplomada per l’ESNAM (Ecole Supérieure Nationale des Arts de la Marionnette de Charleville-Méziers), juntament amb la intèrpret i coreògrafa Alice Masson, ambdues de la companyia Juste Après, presentaran els fonaments de la seva tècnica de manipulació de titelles tal com l’han fet servir a peces com Mue, Hybrides o Ride, actualment en procés de creació.

La companyia Juste Après ha treballat durant els últims anys un llenguatge específic de manipulació de cossos i figures humanes (el “titella doble”), basat en l’exploració dels vincles entre allò que és animat i inanimat, material i immaterial: entre el cos viu de l’intèrpret i el cos inert del doble. El laboratori planteja una introducció a les eines bàsiques d’aquest llenguatge.

El laboratori es comprèn com un espai creatiu en què els participants posen en joc la manipulació de materials, objectes i cossos amb la dansa i el moviment en escena, especialment en la manera en què el material influencia el moviment i de quina manera el moviment dóna forma al material. A partir del procés de treball fet per Ride, es proposa també un espai d’experimentació amb el moviment i el fang.
Està destinat a estudiants i professionals de teatre visual i de titelles, dansa, circ i teatre físic, així com d’altres disciplines (tenint en compte que la base del treball és la manipulació, el joc amb els materials i el moviment).

https://ciejusteapres.com

 

Del 12 al 14.11.2019

Institut del Teatre – Barcelona
Plaça Margarida Xirgu s/n
De 17.00 a 19.00 hores.
Matrícula: 40 €

Informació i inscripcions aquí

Més informació: info@ifbarcelona.cat – http://www.ifbarcelona.cat


 

 

Carine Gualdaroni

Diplomada en escultura a l’ENSAAMA Oliver de Serres (París), esdevé escenògrafa assistent de la companyia Serge Noyelle entre 2004 i 2007. Posteriorment, continua la seva formació al Laboratoire d’Etude du Mouvement (escola Jacques Lecoq). S’incorpora al Théâtre du Mouvement el 2008 i segueix la formació Le corps en scène, abans de formar-se a l’ESNAM (Escola Supérieure Nationale des Arts de la Marionette), en la qual es diploma el 2011.

Ha col·laborat en la construcció de marionetes i titelles amb Pascale Blaison, amb Les Anges au Plafond per la peça Les Mains de Camille (2012). Ha estat assistent de Claire Heggen – Théâtre du Mouvement per la creació del solo Ombre Claire. Ha estat intèrpret a Action, de Renaud Herbin – TJP d’Estrasburg (des de 2013), Le Retour de Garance d’Aurélie Morin – Le Théâtre de Nuit (des de 2014), La soustraction des particules, d’Olivier Thomas – cie. Le Bruit des Nuages, Je te Regarde / Ich Schau Dich An de Jarg Pataki. Forma part de l’equip pedagògic del Théâtre du Mouvement. 

Juntament amb Antoine Derlon, forma el 2012 la companyia Justè Après, amb la qual ha presentat les seves creacions al Théâtre de Châtillon, al TJP d’Estrasburg, al Festival MIMA, al Festival Mondial des Théâtres de Marionnette de Charleville-Mézières, Festival Djaram’arts de Dakar, La Nef de Pantin, etcètera. 

Alice Masson

Ballarina i coreògrafa, es forma al Centre Coreogràfic Nacional de Rillieux-la-Pape dirigit per Maguy Marin, seguint-hi la formació “De l’intèrpret a l’autor”. Treballa igualment seguint la formació Coline a Istres, al costat de coreògrafs com Mathilde Monnier, Edmond Russo i Shlomi Tuizer, Emmanuel Gat o Lise Estaras dels Ballets C de la B. Posteriorment cursa el Màster de crítica de la dansa a la Universitat París 8 i a la Universitat d’Estocolm. Des d’aleshores, treballa habitualment d’intèrpret a companyies com Ma’ / Marion Alzieu, Compagnie Succursale 101, Compagnie Pseudonymo o, juntament amb Carine Gualdaroni.