‘El temps a través d’un forat’, d’Aina Roca Mora, proposta guanyadora de la 3a Convocatòria de creació IF Barcelona – Fira Mediterrània de Manresa

La proposta guanyadora de la 3a Convocatòria de creació IF Barcelona – Fira Mediterrània de Manresa, que aposta per projectes de teatre visual, d’objectes i titelles que parteixen de la memòria, el llegat i la tradició, ha estat ‘El temps a través d’un forat’, d’Aina Roca Mora.
Es tracta una exploració escènica, on la maqueta es converteix en l’eix central de la dramatúrgia visual i especulativa, que fa una mirada delicada i lúdica sobre allò quotidià, convertint-lo en escenari d’infinites realitats possibles.
En aquesta intenció de posar en valor l’espai domèstic com a lloc de memòria i imaginació, la proposta viatja per espais reals però reconstruïts des de la memòria, des del record de la infantesa: el celler dels avis, la cuina, l’escala a les golfes.
El jurat, format per membres de l’Associació Interseccions i la Fundació Mediterrània, Fira d’espectacles d’Arrel tradicional, ha destacat ha destacat com el projecte a partir de maquetes i objectes posa en valor i al centre l’espai com a activador d’històries i records, fent èmfasi en les possibilitats dels espais que habitem i les múltiples narratives que contenen.
A més a més de la dotació econòmica de 6.000€ euros per a la creació i producció de l’espectacle, el projecte també obtindrà:
– residència i inclusió al proper programa d’IF Barcelona 2026.
– residència i inclusió a l’Obrador d’arrel de Fira Mediterrània i al programa oficial de Fira Mediterrània 2026.
– acompanyament de Margarida Troguet en el procés de curadoria i desenvolupament de la creació.