CERA: 500 HORES DE VOL, de Carlos Gallardo

«Cada principi no és més que una continuació i el llibre dels esdeveniments sempre es troba obert per la meitat.» Wisława Szymborska Diuen que la vida d’una abella es mesura en hores de vol: cinc-centes hores comptades. A partir d’unes velles cintes de casset, es reconstrueixen fragments d’una vida,… Continua llegint

BOXES, d’Unterwasser

Boxes podria ser un dels espectacles més petits i íntims mai creats. En aquesta proposta, UnterWasser presenta una instal·lació composta per diverses “caixes”, cadascuna de les quals conté microespectacles i jocs interactius, dissenyats per ser experimentats per un únic espectador a la vegada. Inspirat en el teatre Lambe Lambe… Continua llegint

¿Y AHORA QUÉ?, de Cristián Weidmann amb Adriano Galante

Què succeeix després d’haver travessat el bosc? Quan et consideren recuperat i reps el vistiplau? Aquest és el punt de partida de ¿Y ahora qué?, una proposta escènica que explora la salut mental des d’una aproximació multidisciplinària, basada en l’experiència personal del protagonista. El creador Cristián Weidmann aprofundeix en… Continua llegint

EL CANDIDATO (O CANDIDATA), de Marc Villanueva

8 nov | 17h i 19h | Santa Mònica (Barcelona) | Compra entrades |
Aquest espectacle ofereix una reflexió profunda sobre els mecanismes del poder. Les espectadores són convidades a convertir-se en jugadores i representants d’un partit polític, amb el repte de prendre el control d’un tauler de joc on es discuteix, es dubta, s’escolta i, fins i tot, s’assassina. El so, la… Continua llegint

EL SO DELS TITELLES, d’Andrea Cruz i Toni Masegosa

9 nov | Instal·lació: de 17 h a 20 h - Intervenció escènica: 20 h | L'Estruch - Fàbrica de Creació de les Arts en Viu (Sabadell) | Gratuït |
L’artista multidisciplinària Andrea Cruz i el titellaire Toni Masegosa presenten una instal·lació interactiva visual i sonora, fruit de l’estudi i exploració del teatre de titelles de la Mediterrània i de les seves tradicions. Guanyadora de la primera convocatòria de creació IF Barcelona – Fira Mediterrània de Manresa 2024, aquesta… Continua llegint

THAUMA, d’Andreu Martínez i Magda Puig Torres

Aristòtil, en el seu llibre Metafísica, descriu el concepte de ‘thauma’—sorpresa i admiració—com l’origen del coneixement i la filosofia. Concebuda com un poema escènic, Thauma investiga la capacitat de meravellar-nos davant d’un món que creiem conèixer perfectament, i ens convida a endinsar-nos en un espai poètic que no busca una… Continua llegint

EL PUNTO IMPROPIO (Projecció documental), de Javier Martín

13 nov | 19 h | Mercat de les Flors (Barcelona) | Gratuït |
Un documental dirigit per Javier Martín sobre el procés de creació de la coreografia El punto impropio A/S/V, estrenada el 2023 al teatre Miguel Covarrubias de Danza UNAM a Ciutat de Mèxic. El documental recull apunts visuals, corporals, poètics i sonors del treball i l’equip que l’acompanya al llarg… Continua llegint

FIGURAS DEL UMBRAL, de Javier Martín

Una peça que ens convida a reflexionar sobre la velocitat de la nostra era, una velocitat que habita en els nostres cossos i fragmenta la nostra atenció. Javier Martín invoca el concepte de rituals ancestrals de “travessar el llindar”, implicant el cos en una dansa social. L’artista explica: “El… Continua llegint

IDIÒFONA, de Joan Català

15 nov | 20h | Teatre L'Artesà (El Prat de Llobregat) | Gratuït |
Un grup d’espectadors participa i juga, fent una deambulació a l’aire lliure i construint una instal·lació plàstica i sonora. Una artesania escènica del moviment i de la manipulació d’objectes. Un diàleg entre l’home i la matèria. Un treball col·laboratiu convertit en una mena de ritual ancestral. Joan Català entén… Continua llegint

DONDE EMPIEZA EL BOSQUE ACABA EL PUEBLO, de Monte Isla

Quina distància hi ha entre nosaltres i el món? A partir d’aquesta pregunta, Monte Isla indaga sobre la noció occidental del paisatge com a estructura de pensament, percepció i representació. En aquesta peça, s’exploren els límits del marc escènic, convertint l’artefacte teatral en un ecosistema que respira, un teatre-bosc:… Continua llegint

WAR MAKER, de Dafa Puppet Theatre

Basada en la història real de l’artista palestí Karim Shaheen, exiliat i marcat per les cicatrius de tres guerres, War Maker és un viatge introspectiu pels seus somnis i il·lusions. Aquest espectacle multidisciplinari fusiona les arts visuals, els nous mitjans, el documental i el teatre d’objectes. Husam Abed és… Continua llegint

HOSPITAL DE CAMPO, de Societat Doctor Alonso

Durant els últims anys, Societat Doctor Alonso ha dut a terme un treball profund de resignificació del teatre, dels seus mecanismes i dels seus marges. La companyia posa el focus en contextos quotidians construïts a partir d’una estructura de “representació” dins d’allò que considerem realitat. Aquest procés de creació… Continua llegint

CRAMPS. LABORATORIO DE CALAMBRES SÓNICOS, de Nilo Gallego i Frankuu Carrascosa

17 nov | 10h (familiar) i 12h (adults) | Graner. Centre de creació de dansa i arts vives (Barcelona) | INSCRIPCIONS |
Taller experiencial sense comunicació oral. Dissenyat especialment per a persones sordes, que tindràn proritat en les inscripcions, tot i que està obert a qualsevol capacitat auditiva. CRAMPS és una experiencia sensorial única. Un laboratori que permet experimentar l’escolta i la percepció del so a partir de la vibració. Mitjançant… Continua llegint

COSES QUE SONEN, de Sandra Gómez

Quines són les nostres capacitats d’escolta? Què passaria si l’escolta desplaçés la visió com a sentit hegemònic? Quins espais, sons i formes d’escolta som capaços de posar en joc? Coses que sonen és una partitura coreogràfica que posa el focus en la sonoritat emergent de la interacció entre cossos… Continua llegint

ELS DOMICILIS DE LATUNG LA LA, de David Ymbernon

En aquest espectacle intimista, David Ymbernon transforma un espai quotidià, com el domicili privat, en un lloc obert a l’art, la sorpresa i la imaginació. La companyia s’instal·la en una casa i prepara un dels seus característics espectacles. El públic és rebut en una habitació convertida en un petit… Continua llegint

VICINI, de Federica Porello

A VICINI (de l’italià “propers”, “veïns”), a través de gestos, paraules i objectes, les quatre intèrprets exploren el paral·lelisme i la connexió entre el “dins” i el “fora”, entre la percepció, el pensament i la poètica interna d’un cos-singular i d’un cos-multitud. En aquesta xarxa de connexions entre esdeveniments… Continua llegint

COSA. INTERVENIR UN CUERPO, de Macarena Recuerda Shepherd

Amb aquesta peça, la creadora tanca la seva trilogia iniciada el 2017 sobre l’il·lusionisme, en la qual ha investigat com la il·lusió connecta amb l’essència del teatre, exposant a l’escena la relació entre convenció i màgia, realitat i el doble, acció i ficció. Després de ¡Ay! ¡Ya! (2018) i… Continua llegint