EL PUNTO IMPROPIO (Projecció documental), de Javier Martín /El punto impropio

13 nov | 19 h | Mercat de les Flors (Barcelona) | Gratuït |
Un documental dirigit per Javier Martín sobre el procés de creació de la coreografia El punto impropio A/S/V, estrenada el 2023 al teatre Miguel Covarrubias de Danza UNAM a Ciutat de Mèxic. El documental recull apunts visuals, corporals, poètics i sonors del treball i l’equip que l’acompanya al llarg… Continua llegint

FIGURAS DEL UMBRAL, de Javier Martín

Una peça que ens convida a reflexionar sobre la velocitat de la nostra era, una velocitat que habita en els nostres cossos i fragmenta la nostra atenció. Javier Martín invoca el concepte de rituals ancestrals de “travessar el llindar”, implicant el cos en una dansa social. L’artista explica: “El… Continua llegint

DONDE EMPIEZA EL BOSQUE ACABA EL PUEBLO, de Monte Isla

Quina distància hi ha entre nosaltres i el món? A partir d’aquesta pregunta, Monte Isla indaga sobre la noció occidental del paisatge com a estructura de pensament, percepció i representació. En aquesta peça, s’exploren els límits del marc escènic, convertint l’artefacte teatral en un ecosistema que respira, un teatre-bosc:… Continua llegint

WAR MAKER, de Dafa Puppet Theatre

Basada en la història real de l’artista palestí Karim Shaheen, exiliat i marcat per les cicatrius de tres guerres, War Maker és un viatge introspectiu pels seus somnis i il·lusions. Aquest espectacle multidisciplinari fusiona les arts visuals, els nous mitjans, el documental i el teatre d’objectes. Husam Abed és… Continua llegint

HOSPITAL DE CAMPO, de Societat Doctor Alonso

Durant els últims anys, Societat Doctor Alonso ha dut a terme un treball profund de resignificació del teatre, dels seus mecanismes i dels seus marges. La companyia posa el focus en contextos quotidians construïts a partir d’una estructura de “representació” dins d’allò que considerem realitat. Aquest procés de creació… Continua llegint

CRAMPS. LABORATORIO DE CALAMBRES SÓNICOS, de Nilo Gallego i Frankuu Carrascosa

17 nov | 10h (familiar) i 12h (adults) | Mercat de les Flors (Barcelona) | INSCRIPCIONS |
CRAMPS és un laboratori que permet experimentar l’escolta i la percepció del so a partir de la vibració. Mitjançant l’ús de materials vibrants específics, els participants podran explorar diferents formes d’oscil·lació, excitació i agitació de cossos i objectes, fins a crear un espai ressonant i amb sensibilitat tàctil. Aquest… Continua llegint

TALLER – BIOGRAPHY AND PERFORMANCE WITH DAFA PUPPET THEATRE, de Husam Abed (Dafa Puppet Theatre)

17 nov | 10 h a 13 h i 14 h a 16 h | Mercat de les Flors (Barcelona) | INSCRIPCIONS |
Un taller on el procés creatiu utilitza mètodes documentals centrats a trobar la intimitat i compartir records a través de l’exploració i el treball amb materials, objectes i cossos per investigar temes proposats pels participants. El cofundador de DPT, Husam Abed, convida els membres de la comunitat a trobar… Continua llegint

PONÈNCIA – CULTURAL RESISTANCE AT PALESTINIAN PERFORMING ARTS. FREEDOM THEATRE AS AN EXAMPLE, de Husam Abed (Dafa Puppet Theatre)

17 nov | 17h | Mercat de les Flors (Barcelona) | Gratuït |
Com funciona la resistència cultural dins d’una opressió i ocupació permanents? Com el Freedom Theatre utilitza la creativitat per recuperar la identitat, desafiar l’opressió, els estereotips i imaginar un futur millor? El director artístic i cofundador de la companyia de teatre amb seu a Txeca, Dafa Puppet Theatre, compartirà… Continua llegint

VICINI, de Federica Porello

A VICINI (de l’italià “propers”, “veïns”), a través de gestos, paraules i objectes, les quatre intèrprets exploren el paral·lelisme i la connexió entre el “dins” i el “fora”, entre la percepció, el pensament i la poètica interna d’un cos-singular i d’un cos-multitud. En aquesta xarxa de connexions entre esdeveniments… Continua llegint

COSA. INTERVENIR UN CUERPO, de Macarena Recuerda Shepherd

Amb aquesta peça, la creadora tanca la seva trilogia iniciada el 2017 sobre l’il·lusionisme, en la qual ha investigat com la il·lusió connecta amb l’essència del teatre, exposant a l’escena la relació entre convenció i màgia, realitat i el doble, acció i ficció. Després de ¡Ay! ¡Ya! (2018) i… Continua llegint